fredag 18 mars 2011

inget elefantbad idag heller



Detta är Maria. Vi heter också nästan Maria - vi har Marie som andranamn.
Man tar dagen som den kommer. Det kan man göra när man inte har en piskande reseledare som absolut ska följa planen.


Idag kom sej dagen som så att vi gav oss av för ett litet äventyr  men återvände snart - utan äventyr. 

Vi är kvar här i Thekkady  eftersom först jag blev ordentligt febrig och sen Sissela. Mitt gick över på 30 timmar. Inte Sisselas. Hon har också fått en rejäl förkylning med snörvel, fräs och atjoo stup i kvarten hela natten. Igår mycket feber och sömn. Alvedon hjälper lite. 
Thekkady är ett bra ställe att vara sjuk på om man nu ska vara sjuk i Indien, det ligger uppe i bergen med ganska sköna temperaturer - som en go sommardag hemma i Floda.

I morse gav vi oss i alla fall av till elefanterna som längtar efter att få bada med oss. Men när vi väl kom dit insåg Sissela att det inte skulle bli kul eftersom hon var så risig, så vi åkte hem igen. Kanske gör vi nytt försök ikväll, kanske i morgon, only God knows.

Only God – vilken av dem? Det finns ju så himla många i det här landet. Undrar om de vet samma sak allihopa? Råder konsensus? Eller vet en att vi ska elefanta ikväll och en annan att det ska ske i morgon? Finns det besservissergudar? BesserVishnu?

Finn ett fel (eller två) på bilden. Pris utlovas!

Ja, såhär filosofisk kan man bli när man sitter i skuggan på sin balkong och dricker te och äter frukt. Gissa hur mycket frukten kostar?!? 1papaya, 4 apelsiner, 1 äpple, 4 chichos, och 1 lime? Kostar 95 oprutade rupies. 95! Typ 19 kronor. Har man det bra eller har man det bra? 



Chickofröna tänker jag faktiskt spara till mina frönördar som företrädesvis brukar samlas på jobbet.
Nej nu ni, nu äntligen har jag tid att läsa min step-by-step treatment manual, ska bli så kul… som jag längtat!

2 kommentarer:

Mr.Kochler sa...

Under en kathakalidans drivs demonerna på flykten - det kanske vore bra att få den hjälpen mot feberandarna.

Unknown sa...

hej flickor hoppas ni är är på bättre vaägen.... rosalila balkong med söt Sissela ser flickigt ut hur mycket som helst kramr och tillfriskningsönslningar till er båda från en snövitt Göteborg med omnejd