lördag 19 mars 2011

Idag blev det av!

 Idag släppte febern och vi for åstad till vår väntande Sunderi. 
Blev hon glad att se oss? Tja, sådär. Blev vi glada att träffa henne? Ja, det blev vi! 
Sissela hade rejäla handtag men det hade inte jag, jag fick klämma in fingrarna under järnställningen vi satt på. Fast jag var ganska modig och lät bli lång stund. Tro't eller ej! 
 Men just en gång pillade jag in fingrarna i stålställningen, och det kanske var tur det, för just då fick den gamla damen lite fnatt och hoppade jämfota ett halvt varv! Mitt hjärta också. Inte Sisselas - är hon riktigt funtad hon? Sunderii hade hört ett okänt prassel i djungeln bredvid förklarade elefantmannen.
Här ser ni en orädd som klappar en elefant!
Belöningen ska stoppas direkt in i gapet. Fattar ni? Direkt in i munnen på den lena tungan!
Sen gick Sunderi vidare med andra passagerare, men vår andra kompis, Mira, ville tvättas ren från allt vägdamm hon samlat på sej under sin promenad tidigare på förmiddagen. Hon ser ut att njuta - precis som Tisan när kliar henne på magen 
Och hon tyckte detsamma om oss, att vi var ofräscha,
och gav oss varsin rejäl dusch!

Sen fortsatte färden till en teplantage och tefabrik. Typ sissådär intressant. Och sen drog vi dit pepparn växer, till kryddplantagen och såg bland annat peppar, muskot, vanilj, röda bananer, gula bananer, prydnadsbananer, kardemumma, curryleavs, fivespicebush, mullberrys, roseapples, tre kaffesorter, chillipeppar, kanel, bayleafs, betel, ginger, nejlikor och en massa krukväxter och rotade växter och babystjärtlen bambu och jaa, jag vet inte allt vad vi såg!
I morgon far vi till Alleppey och åker husbåt.


5 kommentarer:

Unknown sa...

Toppen! Själv har jag fått rida på en elefant i norra Thailand, Chang Mai. Det var kul. Men bada dem fick vi inte och det verkar ju hur coolt som helst! Vilken långsemester ni har - kanske faktiskt våren är här när ni kommer hem. Idag har vi haft 16 grader i solen, hur gott som helst //Mia

Anna Karin Hedborg-Ekeblad // Thomas Hedborg sa...

Hästar och elefanter, snart blir du väl en jockey !!!
eller cowboy !!!

Kristina sa...

Såååååå häftigt Susanne. Vilka upplevelser.

Unknown sa...

Så härligt. Jag har opckså ridit på elefant i Thailand men aldrig duschat med den. Häftigt!

Suss i Stora Världen sa...

Att våren är långt kommen därhemma när vi återvänder ingår i planeringen!
Annars stannar vi!
AK - jag ÄR redan jockey!