fredag 4 mars 2011

Yoga

Hade beställt yogalärare till kl 8. Kl 7 ringde det på dörren och yogaläraren var redan redo. Bara ett litet missförstånd med tiden... en timme hit eller dit. Han tog med oss upp på taket bland överblivna möbler, skräp och tvättlinor. På det skrovliga dammiga golvet la han ut våra mattor och så började han. Trodde väl först att vi kunde härma, men våra spegelneuron är inte så talrika. Slow slow please!. Och han pratade verkligen indingliska, svårt att förstå och dessutom tyst. Tyckte inte om att skratta. Var nog den mest o-inspirerande o-charmiga indier vi mött so far. Men vi gick igenom hela programmet och det var verkligen häftigt när han hjälpte till att sträcka mina ben rakt upp i vädret - att det gick!

SurfarSussi på väg ut mot Vågen

På stranden fick vi special offer, two beds, one umbrella, two pillows and free tribord (eller vad det nu kan heta en sån därn bräda man magsurfar med). Oemotståndligt erbjudande så jag gav mej ut i böljan, den vågiga böljan. Jag gav mej ut så pass långt att t.o.m. badvakten visslade i sin pipa och bad mej komma längre söderut. Men nån vidare surfing blev det inte, snarare gupping på böljan. Och två gånger lyckades jag få min farkost att störtdyka rakt ner i botten med mej, hann fundera en evighet på hur det skulle gå om jag måste andas innan jag kom upp.


Och starx efter kom Dr Ayurveda och erbjöd mej alla möjliga massager, men jag tackade nej - ända tills han erbjöd reflexologi. När vi kom till hans klinik fick jag lite modifierade Dohsas, först Pitta, sen Kapha och sist Vata. I vilket fall övertalade han mej till en helkropps med extra reflexologi. Och att hans hustru skulle utföra. Inte riktigt samma standard som på Sommatheram, men gött var det! Typ 110kr.
Kostade typ 120kr - lika mycket som en limpa cigaretter till Sissela.

Sickna mödor att genomleva när man har semester!

3 kommentarer:

Anna Karin Hedborg-Ekeblad // Thomas Hedborg sa...

Nu när du kan yoga ska du utöva det minst en gång om dagen, det är väl det som är meningen.
Kvaliten verkar minst sagt ojämn, du låter väl dig inte luras. Kommer du ihåg bensinkostnaderna i Limon, Costa Rica. Hahaha

Mr.Kochler sa...

Å Sissela då - bedriver hon haj och krokodilstudier från torra land eller?

Suss i Stora Världen sa...

Yoga varje morgon kl 7. Men varför man ska hälsa på solen 12 gånger övergår mitt förstånd.
Bensinkostnaderna i Costa Rica tycker jag du ska påminna Thompa och dej själv om, inte mej!
Sissela badar, om än utan bräda!