lördag 5 mars 2011

Yoga och fiske



Morgonyoga med Abbi. Han är väldigt seriös. Jag vågar inte pröva riktigt huvudstående, tror inte han kan hålla mina kilon. Sissela är duktig. Såhär mycket jympa har hon aldrig tidigare gjort. Och så förvånad hon är hela tiden att hon klarar så mycket. Himla kul! Kanske blir hon fantast? 
Nä, faan tro’t, det var att ta i!







Efter yogan dusch och morgonpromenad. Blir sittande på servering på första parkett när fiskargubbsen ska dra upp nätet. Åhej åhå sjungs det på Indiska. 


Men nåt hakar upp sej med nätet så en simmare sänds ut att dyka och kolla vid varje flöte. Längst ut ligger ett par båtar, vi ser huvuden som guppar och dyker. Tar tid.  Det lossnar. 

Vi går ner på stranden och hjälper till, vi drar och drar.

 Ett par ankare är intrasslade i nätet, allt har blivit fel, alla fångade fiskar har flytt och fångsten är noll. Det skälls och gormas och smockorna hänger i luften.  


Badvaken kommer fram till mig och förklarar vad som hänt - nåt med att Governement har bestämt var man lägger sina saker, men det sket fiskebåten i och därför trasslade det ihop sej. Det låter väl rimligt?  

Imorgon väntar elefantfestival

5 kommentarer:

Mr.Kochler sa...

Vilken tur att fiskarna inte bara fick ankare i nätet utan ett i laget också, annars hade dom väl aldrig gått i land med uppgiften. Sissela imponerar stort!

Kristina sa...

Även du ser ut att anstränga dig mer än vanligt tycker jag, hi, hi. Du är värd mer fotmassage efter denna prestation.

Kramisar

Suss i Stora Världen sa...

Javisst! svarar jag på alla era synpunkter

Suss i Stora Världen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Så duktig du är. Jag skulle vilja vara där också! Nu får du följa med mig på yoga hädanefter!