tisdag 22 mars 2011

En dag i Varkala

Äntligen en riktig bambuhydda!  

            .........med allt vad det innebär.........................
.............en go veranda att sitta på              



........en vacker utsikt






Man drar djupt efter andan och tar till sina Mindfulnessknep - man är i nuet och lägger för säkerhets skull till mantrat det är bara att gilla läget!







Varkala ligger på en klippa ett antal meter över havet. Så jääla snyggt allså!

                                               




Idag har vi shoppat loss hos Laksmi och Ravi medan mormor vaktade barnen












För övrigt kan jag berätta att:

1 liter bensin kostar 62 Rupies vilket är exakt 1€. 1 liter diesel kostar 44 ruppar.

Massage kostar olika, från 350 - 800 ruppar/timme. Massage har olika kvalité och hygien. Har varit på 2 olika massage där jag fick ligga spritt språngandes direkt på galonmassagebordet. Hal som en ål eller tvål. Livsfarligt för man kan ju halka av bordet om massösen tar i ordentligt. Livsfarligt när man ska vända sej eller kliva av. Och olustigt att tänka att andra legat där förut utan decinficering emellan. Men mindfulness hjälper! Idag fick jag ligga på handduk och jag fick en kudde och det var billigaste massagen och det var bästa massagen - om man bortser från fotmassagen de första dagarna! På så sätt är det synd att vi ska vidare i morgon.
Massageoljan doftar gudomligt. Jag frågade idag vad den var kryddad med och fick ett bryskt svar att den inte är kryddad! Den är gjord på finaste ayurvedaörter! Nämligen! I vilket fall transporteras jag till salighetens port när de häller den ljumma oljan över kroppen....

4 kommentarer:

Unknown sa...

Vad härligt det låter med massage!

Suss i Stora Världen sa...

det ÄR härligt!

Ylva sa...

Åhh, jag har också bild på dem!!! :) roligt när man träffat samma folk på andra sidan jorden :)

Suss i Stora Världen sa...

menar du det? Häftigt!